Sunday, May 14, 2006

Livets mening & ett behov.

Mina djupa sår
mina tårfyllda ögon.

Ingen ser, ingen förstår.

De säger att de finns där för en,
men det är bara påhitt.

Jag vill bara veta och förstå
Vad livets mening är
inte är det ett svart tom hål
inte heller ett rakblad

det måste finnas ett svar någonstans,
djupt inom mig

de kan inte hjälpa mig
låt mig bara tänka. låt mig ta reda på
vad livets mening är.

---------------------------------------------

Varför känna ett behov av att hålla någon kär?
Att vara singel är positivt man kan göra vad man vill

Men ändå känner jag ett behov av
ett behov av närhet, kärlek och omtanke

två blickar som möts, ett leénde, en kram, en kyss.

jag borde klara mig ensam. jag borde vara stark.
men ändå känner jag ett behov av tvåsamhet.

Jag är för evigt i singularis.

No comments: