Friday, February 16, 2007

och jag skall göra livet vackert

Papps plötsliga infall att ta en ledig dag från jobbet gjorde mig först lite upprörd och besviken, eftersom jag sett fram emot en dag på stan med mamms. Min motvilja till trots lyckades jag bli på bättre humör och följde med papps på en tur. Vi gick på konstmuseet i Göteborg. Det kändes som att komma in i en annan värld! Inte visste jag att det kunde vara så fantastiskt att titta på konst, både modern och lite äldre. Jag höll modet uppe, även om papps hostade så att det ekade, hans mobil ringde på högsta nivå och han rörde statyerna. Redan när vi tittade på de övre planen var jag totalt hänförd av all konst. När vi sedan kom in i den feministiska delen (som papps inte uppskattade, som den konservativa gubbe han är) tittade jag med stora ögon och försökte insupa allting så gott det gick. Det var underbart!

No comments: