Monday, November 27, 2006

Hannalös

Första dagen i skolan utan Hanna är över. Jag måste erkänna att jag saknade henne mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Lektionerna var sega, de andra i nördgänget torra och jag blev som en tillknäppt mus. Alla lärare har gått fram till mig idag och dunkat mig i ryggen: "Det är bra, Alexandra". De har haft möte OM MIG! Jag behöver inte göra några mer "riktiga" prov den här terminen, istället skall jag ha muntliga prov eller alternativa uppgifter. Beskedet kom som en glad överraskning och har gjort mig lite bättre till mods. En del av problemet finns fortfarande kvar: mitt utseende. Där kommer hjärnskrynklarna in i bilden..

Förra veckan rusade jag ut från slöjdlektionen och kom aldrig tillbaka. I morgon är det dags för slöjd igen. Jag vill inte ha någon mer slöjd, det är bara jobbigt. Gruppen är fylld med överkåta killar och en Duracellkanintjej. Jag klarar mig bra utan dem. Allra helst skulle jag vilja göra min pall hemma och sedan skicka en bild på den till slöjdläraren samt en redovisning för hur jag gjort. Mina föräldrar tycker att jag skall stå ut. Jag vet att jag kommer må dåligt i morgon på grund av den där slöjdlektionen och därför vill jag lösa det på något annat sätt. Är inte det viktigaste att man mår bra och trivs någorlunda i skolan?

No comments: