Tuesday, November 28, 2006

Nästa prickskytt hittar ni här!

Jag blev inte direkt imponerad av Lindälv, åtminstone inte på samma sätt som Aranäs. Redan när vi gick in i skolan visste jag att jag inte kommer välja Lindälv. Jag gav den åtminstone en chans och tittade runt på allting. Det roligaste var avdelningen "Jägarexamen", där man fick testa att skjuta med ett gevär på änder som flög upp på en skärm. En man kämpade på och missade gång på gång, innan pappa försökte. Han missade varenda skott. Jag blev övertalad till att prova en gång, trots att jag visste att det skulle gå dåligt. Jag har aldrig hållit i ett gevär innan, inte ens ett luftgevär. Medan gubbarna skrattade och instruerade mig, sattes änderna igång. Pang! Jag fick in en fullträff! Nu var det jag som skrattade gott. Det gäller att njuta när tillfälle ges, vilket inte är särskilt ofta..

No comments: