Tuesday, November 28, 2006

Pokerface

Jag blir så trött på en del människor. Bara för att jag anses vara en pluggis/nörd, skall väl jag inte behöva stå ut med hur mycket skit som helst? Alla dessa irriterande fjortisar som pratar om mig, såpass högt att jag kan höra det, gör mig galen. Jag känner för att slå ner alla, men istället sitter jag där och tar emot med tankarna långt därifrån. De märker inte hur jag mår, jag döljer det bra. De får gärna tro att jag mår bra, det gör mig inget.

Slöjden har gjort att jag har ont i magen. Jag förstår inte själv varför jag skall hålla på och oroa mig på det här sättet. Pappa tycker att jag skall vara där, tacka för alla jobbiga kommentarer jag får och jobba på. Med en iPod skulle jag kanske ha kunnat stå ut lite bättre. I morgon skall pappa och jag kanske köpa en, jippi! Tror att det nog är exakt vad jag behöver för att kunna stå ut.

Ikväll är det öppet hus på Lindälv, men jag ids inte. Det är så mycket folk, jag får panik! Förstår inte hur jag skall klara av att gå på större skola än vad jag gör nu. Allra helst skulle jag vilja få undervisning hemifrån, men det går såklart inte.

No comments: