Friday, January 26, 2007

Promises hard to keep

Att jag inte har upptäckt sidan tidigare känns som en förlust, men jag är glad för att jag nu har hittat den. Det är qruiser jag pratar om. Ett riktigt bra community främst för homo, bi och transpersoner.

Hanna och jag gick in i ett tomt klassrum under samhällskunskapen, där vi diskuterade religion på ett befriande sätt. Det var så skönt att prata ut och släppa alla hämningar. Mitt mod har stärkts och jag vet att jag snart kommer att bli redo att berätta, men ännu är jag orolig.

Varför var just mina föräldrar tvungna att vara medlemmar i en sekt och hata homosexuella? Jag önskar att de var som alla andra; firade högtider, svor och tillät mig att bli kär. Nu är det och kommer inte heller bli så, alltså får jag vänja mig och förstå att jag aldrig kan bli som dem. Jag kan inte tro på något som låter osannolikt. Jag kan inte låta bli att vara bisexuell, för det är jag av naturen. Åh, att allting skall vara svårt. Jag har lovat mig själv att komma ut, på båda sätten, innan min bok är färdig. Det gäller att jag lyckas hålla mina löften.

No comments: