Tuesday, January 23, 2007

Sladdbarnslivets baksidor

Mina föräldrar har fått ännu en dålig vana: de döljer viktiga saker som rör mig. Min medicinering, mina läkarbesök och många andra saker som berör just MIG döljer de information om. Mina föräldrar ljuger bara för att få mig att må bättre. De ville inte ens säga vad min medicin heter, de bara gav mig en karta med piller. Igår fick jag veta vad jag käkar: antidepressiva. Man bugar och bockar för den informationen.

De vill helst inte släppa iväg mig i morgon kväll, då niorna i skolan skall gå på Cats i Göteborg. Jag kommer att bli bortrövad, våldtagen och rånad. Jag kommer att komma hem "bussent" och skippa skolan på torsdag, är vad de säger. Jag blir myndig om två år och har ALDRIG varit ute sent på kvällarna, druckit, knarkat elller knullat runt. Tack för det förtroendet.

No comments: