Monday, December 04, 2006

Nonsens

Ibland blir jag arg, riktigt hejdundrande arg. Idag blev jag det, för att spanskaproven vi skrev igår inte gäller. Någon irriterande fjortis hade tagit ett av proven innan vi hade det och fuskat. Ingen ville erkänna och själv satt jag där som ett fån och förstod ingenting. Läraren lät oss gå efter tio minuters skäll. I morgon skall vi ha ett "oförberett" prov. Jag är redan nervös. Jag som tyckte att det gick ganska bra på provet, skall nu tvingas göra ännu ett prov och försöka överleva det. Prov är det värsta jag vet, på grund av hur jag mår av dem. Jag hatar alla dessa korkade fjortisar. Om de nu måste fuska, kan de väl åtminstone göra det lite snyggt? Att ta ett prov och ha det i en vecka är inte särskilt diskret.

Färdigtjafsat. Jag är en egoist. Det är säkert du också. Jag hatar mig själv. Det gör säkert du med. Min blogg är tråkig. Det tycket nog du med. Ja, jag är patetisk. Det är jag det.

Jag orkar inte med skolan något mer. Igår gjorde jag två prov, i morgon skall jag ha ett extra, på torsdag är det matteprov och på fredag soprov. Fem prov sammanlagt. Jag är en stressad tönt för tillfället. Jag vill så mycket, men lyckas inte ens göra hälften av det. Jag känner mig ensam. Knappt någon vill prata med mig, även om jag försöker prata med dem. Jag får försöka lita på vad Babbs säger, att när jag börjar gymnasiet lever jag upp på nytt. Jag hatar min klass, eller större delen av den. Deras liv består av fester, öl, sex och IG:n. De tror dessutom att de vet allting om mig. Det är lätt att placera in mig i ett fack, men det är inte enkelt att lära känna mig på riktigt. Hanna vet mest om mig, mer än vad mina föräldrar gör. Jag känner att jag borde sluta sitta här och skriva skit.

No comments: