Sunday, December 31, 2006

Welcome, 2007

Ett nytt år är här. Nu skulle jag kunna lova mig själv mängder av saker, som att jag borde städa mitt rum oftare, hjälpa till mer hemma, planera min tid, inte bita på naglarna när jag blir nervös, sluta ljuga, m.m. Jag tänker avlägga ett nyårslöfte: under 2007 skall jag satsa på att må bra. Min hälsa skall prioriteras.

Vårterminen tänker jag göra till den mest lyckade terminen under mina skolår. Jag tänker försöka höja mig i princip alla ämnen som jag kan höja mig i och behålla de högsta betygen. Eftersom all min energi kommer att gå åt till att må bra, kommer jag inte oroa mig över onödiga saker (som prov och hur jag ser ut). Jag tänker plugga som en liten blådåre, så att jag äntligen kan bli nöjd när jag läser betygspappret. Mitt utseende skall jag försöka att inte tänka på. Jag skall strunta i allt skitsnack, alla viskningar och sneda blickar. Jag tänker vara mig själv, helt och hållet. Detta kan låta konstigt, men jag ser framemot vårterminen. Den skall kompensera alla terminer då jag mått dåligt och särskilt terminen förra året. Jag längtar efter att sätta igång, överraska alla och helst mig själv. Under 2007 kommer jag avsluta en bok, en cd och en film, men framförallt: jag skall må BRA, BRA, BRA - på riktigt.

No comments: