Friday, March 30, 2007

Bästa kreativitet

trodde jag att grannen var inne i den värsta mopedhysterin, men ack så fel jag hade! Nu är det lagligt (= han har fyllt femton år) för han och hans kompisar att köra moped. Därför möts man av den trevliga synen av tre EU-mopeder, tre ciaos, tre killar och verktyg utspridda över hela gatan när man uttröttad kommer hem efter en seg fredag. De har säkert superduperkul, omkringbrummande och tutande på sina åkdon, medan min huvudvärk förvärras och mitt humör likaså.

"Kasta ruttna morötter på dem!"

Mamms lösning var kreativ, nästan som mina svar på dagens kemiprov. Efter att ha svarat fel på i princip alla frågor, men åtminstone motiverat alla mina teorier, avslutade jag provet med att skriva Du har min tillåtelse att skratta åt svaren, men då måste du lova mig att jag tar priset Bästa kreativitet. Det är det enda (påhittade) priset jag lär vinna inom NO.

No comments: