Wednesday, March 28, 2007

Vaxköp och ångest blandat med självmord och världsfred

Min vanliga känsla av ångest har infunnit sig. Det beror inte på det nationella provet i engelska som vi hade idag, som man tycker att jag borde ha känt ångest inför, istället är det fredagens kemiprov som får nerverna att komma i kläm. Engelskauppsatsen handlade om självmord, låtsasvänner och meningen med livet. De Andras uppsatser handlade om världsfred, FN och miljöproblem. Förhoppningsvis uppskattar lärarinnan en god historia när hon ser en och uppskattar min. Eller så kontaktar hon närmsta dårhus och skriver in mig där på livstid.

Att köpa mensskydd och hårborttagningsprodukter har jag nästan alltid tyckt varit lite skämmigt. Något som man vill sköta diskret och få överstökat så snabbt som möjligt. Idag inhandlade jag flingor och vax. Tror ni inte att kassörskan gjorde en stor affär av mitt vaxköp? Hon visste inte priset på varan och frågade därför mig. Jag svarade, för jag hade lagt det på minnet (det var som att jag redan på förhand visste vad som skulle hända). Självklart trodde inte kassörskan på mig, för jag är minderårig och icke trovärdig. Hon skriker ut över butiken "HUR MYCKET KOSTAR DET HÄR VAXET?!", samtidigt som hon viftar med paketet så att alla konsumenter kan se det. Tydligen var hon inte mycket för att sköta vissa affärer diskret, men nu har jag mina flingor och mitt vax, även om mina inköp blev aningens för avslöjade för min smak.

No comments: