Monday, March 26, 2007

Se upp för Rammos!

Jag fyllde nyss den aktningsvärda åldern sexton och det innebär att jag får övningsköra, efter flera hårda prov. Två har jag redan gått igenom. Synen kontrollerades av en något åldersstigen man, som bad mig läsa bokstäver från olika håll och kanter. Jag blev yr av allt läsande, men läkaren verkade nöjd och godkände mig. Det andra testet var en läkarundersökning, gjord av samma åldersstigna man. Han godkände mig även här och avslutade proven med en käck dask i gumpen. I morgon kommer nästa prov, då Papps och jag skall på en fyra timmar lång övningskörningskurs, för att lära oss vett och etikett i trafiken och vad man skall tänka på vid övningskörning. Efter denna förhoppningsvis lärorika kurs, återstår endast det sista provet: att bli godkänd av Länsstyrelsen. Jag hoppas och tror på det bästa. Ifall ni ser en något vinglig körstil på en IKEA-parkering nära dig, då är det nog Rammos som har tagit ett steg närmare vuxenlivet.

No comments: