Saturday, March 24, 2007

Stopp, åldersgräns!

Jag vet att åldersgränser är till för allas bästa, men alltför ofta stör de mig. Man vill se en artist som man verkligen gillar, men det går inte på grund av artonårsgränsen. Strax innan en fransk såpa skulle börja, kom reklam om slutet på historien. Jag blev naturligtvis alldeles till mig i brallan när jag såg vilka författare som hade skrivit, bland andra Viveca Lärn (hon var min författaridol när jag var mindre) och Jonas Hassen Khemiri (begåvad OCH vacker). Efter programmets slut rusade jag till datorn och skulle läsa på mer om reglerna. "* Du måste vara eller fylla 18 år senast 16 maj 2007." tog ner mig på jorden igen. Det blir alltså ingen unik chans för mig att skriva färdigt en historia som någon av Sveriges största författare har skrivit. Det är vid dessa tillfällen som jag avskyr åldersgränser.

No comments: