Sunday, March 25, 2007

Credit till Angelina

Idag har jag läst i mängder av bloggar om det här, som tydligen är mycket upprörande. De flesta anser att hon är inte klok som skriver om sådana saker, som att hon hade ett sadomasoschistiskt kärleksliv redan vid fjorton års ålder. Jag kan till viss del hålla med dem, men på samma gång tycker jag att hon är stark som vågar skriva så öppet om det. Jag är själv fast besluten om att få min självbiografiska bok utgiven innan året är slut och jag är minst lika öppen om det jag har varit med om. Visst, jag är ingen supermegakändis, men det kommer säkert uppröra många som tror sig känna mig. Det krävs stake för att våga skriva öppet om sina innersta tankar, känslor och upplevelser. Jag vill inte kalla mig själv stark, men det jag har varit med om har gjort mig till den jag är. Det är viktigt att våga vara sig själv och att inte ta någon skit (för att citera Grynet). Jag skriver boken för att bearbeta saker och ting, för att dokumentera en tid som varit viktig och hemsk på samma gång och för att bevisa för alla (mest mig själv) att jag kan när jag vill. Man skall stå för den man är och det tycker jag att Angelina vågar göra. Credit till henne!

No comments: