Tuesday, April 03, 2007

Det här med att hålla sig till ett ämne är allt annat än enkelt..

Halsflussen får mig att bli på extremt lättretat humör. Humöret liknar det jag hade de första åren i tonåren. Det räcker med en liiten kommentar om något och jag flyger i luften, kastar saker omkring mig och skriker (inte lätt utan röst, men små kvidningar får jag fram). Inte blir det bättre av att jag inte får se på DH, för att det tydligen inte är lämpligt för lilla mig. Att min frisyr är för maskulin, att jag hostar för läskigt och att jag inte orkar städa när jag är sjuk är andra saker som mina föräldrar väljer att tjata om när de känner till mitt tillstånd. Det lär bli en kväll framför datorn, följd av en natt framför teven på grund av problem att somna och till sist några timmar i sängen. Inte för att det blir mycket sömn, utan för att jag tycker om att ligga där och skriva. Jag tittar upp i min stjärnhimmel, funderar på livets stora frågor i stil med "Varför är jag så jävla kåt?" och skriver osammanhängande saker i min dagbok och i mitt manus. Jag önskar att jag kände fler skapande själar, men det finns inte många i den lilla stad jag bor i. De som finns, de gömmer sig (precis som jag gör..). Alltså får jag klara mig själv med mina skapelser och upprätthålla bekantskapen med andra. Där hade jag något! Jag borde börja prata med min enda nätkompis igen. Hon var ju faktiskt ruskigt söt och ruskigt hetero, men väldans trevlig. Dessutom såg jag något dagboksinlägg om att hon saknade mig. .

No comments: