Monday, April 02, 2007

Rammos goes nattuggla

I natt har jag tittat på program om Beverly Hills-par som begraver sina Chihuahuor i rosa rysch pysch kistor och gråter tillgjort under begravningarna. Jag tittade en stund på Playboy, bara i rent studerande syfte och måste nog studera kanalens utbud i natt igen. Även Mean girls visades på teve och eftersom jag inte hade sett den, gjorde jag det. I varje reklampaus dök det upp Grandiosareklam, där en kille som har gått på samma skola som jag var med. Han är en riktig lattjare, skämtar med och om allt och alla och drar upp byxorna innan han tappar dem (vilket är ungefär var femte sekund). Det var lite obehagligt att bli nattreklamterrad, eftersom han var så nära kameran och jag gärna blir lättskrämd nattetid. Efter filmen tog jag mig uppför trappan till mitt rum i beckmörker, tassandes på tå för att inte göra några ljud ifrån mig. Dammsugaren Bullen hade någon (undertecknad) lagt som en fälla, eller en orm på väg in i mitt rum. Så min tidigare taktik sabbades, jag trillade och hamnade i en brottningsmatch med Bullen. Mamms, som är oerhört lättväckt, grymtade till och verkade vara på väg upp ur sängen. Jag fruktade att jag skulle bli utskälld och snubblade därför in på mitt rum, kastade mig ner i sängen och skrev sedan osammanhängande goja i min dagbok.

Några av nattens slutsatser:

• Lack of sleep will tear us apart

• Jag hatar rosa

• Grandiosasnubben borde fixa till sitt hår

No comments: