Tuesday, April 03, 2007

Lycklig utan röst

Vaknade vid sex och hade otroligt ont i halsen. Jag kunde inte hosta, inte harkla så att de blev bättre och allra minst prata. Det gjorde så ont att jag mådde illa och kände mig tvungen att gå upp. Jag tog ett glas juice, som jag inte klarade av att dricka på grund av smärtan, lade mig i soffan och tittade på MTV. Annars brukar det inte komma någonting som jag gillar, men då kom tre på raken: Snook med Kommer ifrån, sedan Paulo Nutini med sköna New shoes och till sist min absoluta favorit the Ark-låt: It takes a fool to remain sane. Jag tror att de flesta har en speciell relation till den låten. När "-Do, Do, Do! What you wanna do, Don´t think twice, do what you have to do, Do, Do, Do, let your heart decide what you have to do that´s all there is to find" kom, lyckades jag till och med få fram en ordentlig hostning. Därefter somnade jag och sov i tevesoffan i tre timmar. När jag vaknade, av att Papps släckte lyset där inne, kunde jag inte prata. Det kom bara fram rosslingar och när jag till sist fick fram ord, lät det oerhört svagt. Smärtan hade dock försvunnit och det var framsteg det. Tills jag tittade här och såg deras regeländring. Jag skrek "YEEEEES!" och nu kommer jag troligen inte kunna prata på hela dagen. Vad gör egentligen det? Här skall skrivas.

No comments: