Monday, April 02, 2007

Sex, missbruk och förmaningar

Ikväll kommer en av mina favoritfilmer, närmare bestämt American Beauty. Papps känner inte till att jag har sett den, eftersom jag inte får se sådana filmer. Han tycker att filmen är konstig och att man inte förstår sig på den. Jag får inte se filmer innehållande sex, kriminalitet och våld. Allra bäst skulle vara om jag inte såg filmer överhuvudtaget. Mina föräldrar har alltid sagt emot sig själva, eftersom de har tittat på sådana filmer. Jag har både hört och sett dem ha sex (minnesbilder som aldrig lär försvinna, tyvärr). Det är ju en naturlig del av livet, men de anser att man inte skall ha det innan äktenskapet. Sex har man för att skapa barn, inte för att njuta har de sagt till mig. Strax innan jag skulle börja skolan, då jag var sex år, hade mina föräldrar en förmanande pratstund med mig.

"Om någon frågar chans på dig, svarar du nej. Du får absolut inte fråga chans på någon!"

Skärrad och undrande över vad som var felet med kärlek, gick jag med det. Allt sedan dess har jag undvikit kärlek, fruktat den och varit nyfiken på den. Reglerna om kärlek har hållit tillbaka mig, men tyglarna håller på att trasas sönder och snart är jag fri. Apropå sex så läste jag detta i Vakna, en av Jehovas vittnens tidskrifter:

"Du skall icke missbruka könsorganen."

No comments: