Sunday, April 08, 2007

I ett hav av (mens)blod

Jag vaknade i ett hav av blod. Sängen, som verkade vara en vattensäng, tycktes ha sprättats upp och vara fylld med blod. I blodhavet, vilket får mig att tänka på Röda havet, flöt jag. Blod kan jag tåla, men inte just när det är mensblod. Det var nämligen mensblod i min säng. Jag försökte desperat ta mig upp ur geggan, men kom inte upp. Blodet verkade vilja ha mig kvar. Jag fick panik, vände och vred på mig, men blodet hade mig i ett fast grepp. Just när jag skulle ropa på hjälp, vaknade jag. Det var inget blod i min säng, men mensvärk det hade jag.

Hur skall man då tolka den här drömmen? Att Röda havet snart kommer fyllas av mensblod, för att alla kvinnor tycker att om man skall kalla något för rött då skall det banne mig vara rött. Kanske att jag kommer få ta hand om alla kvinnors mens och ha den åt dem. Därför kommer min säng att fyllas av blod, för det kommer så mycket. Eller om jag skall komma med en realistisk teori: jag har mens och är rädd för att fläcka ner. Realistiskt är tråkigt, är min slutsats av min mensblodsdröm.

1 comment:

Anonymous said...

haha usch vilken dröm, jag vet inte hur du ska tolka den men jag har vart med om typ samma sak, o blodfläckarna är kvar, hur fan får man bort dem?? :O