Thursday, April 19, 2007

Yin och yang möts än en gång

"Mamms är homofob."

"Det är jag inte. Är det när en kille gillar en annan?"

"Nej, nej, det är när man hatar homosexuella."

"Det gör jag inte.. Jag bara tycker att deras sätt att leva är fel. Man skall inte välja det."

Därefter plirar hon mot mig, som om hon vet att jag döljer något för henne. Hon ber mig ta fram en informativ film producerad av Jehovas vittnen "Vad skall jag göra med mitt liv?", som hon tycker att vi borde se. Hon vågar inte säga det rakt ut, men jag vet att hon anser att jag borde viga mitt liv åt Jehova. Jag har sagt det innan och jag säger det igen; jag kommer aldrig göra det. Hon blir sårad och besviken, men vågar inte riktigt tro på det. Antagligen är hennes tankegång något i stil med Bara jag inte tänker på det och försöker få med henne med mjuk hand, kommer allting lösa sig. Synd för henne att det aldrig kommer bli så.

No comments: