Wednesday, April 04, 2007

Jag sätter min tro till dig, Fru Futura

Jag är en pigg person fast i en sjuklings kropp. Halsflussen sinkar mitt arbete, både mitt skrivande och mitt städande (jag försöker bringa reda i oredan). Min rastlöshet har lett till flera intressanta intiativ. Jag har anmält mig till feriearbete (lägg märke till att det inte kallas sommarjobb, min teori är att de vill locka så få arbetare som möjligt och att de som hittar vet vad ferie är för något), som delas ut genom lottning. Mamms säger att jag skall tro på Fru Futura. Hon tycker också att jag skall gå med i en sekt, så jag vet inte hur mycket jag vågar lita på henne. Ett av jobben, som jag verkligen vill ha, innebär att man arbetar på en medeltidsby. Där hjälper man till i kaffestugan, utklädd till piga samt är med i deras dramavisningar. Ett annat jobb gick ut på att man skulle arbeta i köket på ett ålderdomshem. Eftersom jag känner en viss dragning till att göra goda gärningar och tycker om gamlingar, sökte jag det trots mina bristande kökskunskaper.

I kväll kommer jag se till att titta på Impressionisterna och Entourage. Ifall mina föräldrar har intagit tillräckligt med alkohol och satt sig i uterummet, kommer jag därefter välja mellan Fråga Olle och Lustgården. Troligen faller det på det senare, för i kväll skulle det handla om kvinnokroppen och jag vill ha lite underhållning. Tydligen skall det vara skämmigt att onanera, vanligt att fejka orgasmer och många som inte hittar klitoris. Jag skrattar redan.

No comments: